اخبار

مشخصات برخی پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل برای لپ‌تاپ‌ها افشا شد

طبق گزارشی جدید، اینتل روی چهار پردازنده مخصوص لپ‌تاپ کار می‌کند که در سری Core i5 تا Core i9 قرار می‌گیرند. این پردازنده‌ها به شرح زیر هستند:

  • اینتل Core i9-13900HK
  • اینتل Core i7-13700H
  • اینتل Core i7-13620H
  • اینتل Core i5-13420H

البته در گذشته هم از توسعه دو پردازنده اول لیست بالا اطلاع داشتیم؛ پردازنده‌هایی که لپ‌تاپ‌های گیمینگ را هدف قرار می‌دهند و با گرافیک‌های قدرتمند می‌توانند باکیفیت‌ترین بازی‌های روز را اجرا کنند.

دو پردازنده جدید که در لیست بالا وجود دارند را تا به امروز در لیست یا منبع دیگری ندیده‌ایم. با این حال همانطور که می‌توان حدس زد، قدرت پایین‌تری نسبت به دو پردازنده دیگر خواهند داشت و همچنین از هسته‌های کمتری بهره می‌برند.

مشخصات احتمالی پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل برای لپ‌تاپ‌ها

طبق گزارش‌ها، پردازنده اینتل Core i9-13900HK با فرایند اینتل 10 به تولید می‌رسد و از 14 هسته بهره می‌برد که شامل 6 هسته قدرتمند و 8 هسته کم‌مصرف می‌شود. پردازنده اینتل Core i7-13700H هم تعداد هسته‌های یکسان با برادرش خواهد داشت، با این حال حداکثر فرکانس پایین‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حداکثر فرکانس پردازنده اینتل Core i9-13900HK به 5.4 گیگاهرتز می‌رسد، در حالی که حداکثر فرکانس اینتل Core i7-13700H برابر 5.0 گیگاهرتز خواهد بود. این دو پردازنده ظاهرا GPU با 96 واحد اجرایی خواهند داشت.

همانطور که گفتیم، هنوز اطلاعی از مشخصات دو پردازنده دیگر نداریم، با این حال شاید بجای 14 هسته، دارای 12 یا 10 هسته باشند، البته این هسته‌ها همچنان در دو خوشه قدرتمند و کم‌مصرف قرار می‌گیرند.

طبق گزارش‌ها، انویدیا روی نسخه مخصوص لپ‌تاپ گرافیک‌های RTX 40 کار می‌کند، بنابراین سال آینده میلادی باید منتظر لپ‌تاپ‌های گیمینگ فوق‌العاده قدرتمند باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *