اخبار

اولین تراشه حافظه LPDDR5X جهان با فناوری HKMG توسط SK Hynix معرفی شد

شرکت کره‌ای SK Hynix به‌تازگی توانسته اولین تراشه‌های حافظه LPDDR5X  جهان با فناوری HKMG یا گیت فلزی باکیفیت بالا را تولید کند. این تراشه‌های جدید SK Hynix نه‌تنها نسبت به نسل قبل ۳۳ درصد سریع‌تر هستند، بلکه مصرف انرژی بسیار کمتری دارند. با شهر سخت‌افزار همراه باشید.

شرکت SK Hynix که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه در جهان است، به‌تازگی از توسعه اولین حافظه LPDDR5X  خبر داده است که اولین DRAMهای تلفن همراه جهان با فرایند HKMG (گیت فلزی باکیفیت بالا) یکپارچه هستند.

تراشه‌های حافظه‌هایLPDDR5X  جدید SK Hynix

ازآنجاکه شرکت SK Hynix توانسته مصرف برق این حافظه‌های جدید را نسبت به نسل قبل حدود ۲۵ درصد کاهش دهد، به‌راحتی می‌توان گفت که حافظه‌هایLPDDR5X  بالاترین راندمان انرژی در صنعت تولید تراشه را در اختیار دارند.

این DRAMهای موبایل در محدود ولتاژ‌ فوق‌العاده پایین 1.01 ولت تا 1.12 ولت کار کرده و توسط JEDEC (شورای مهندسی مشترک دستگاه‌های الکترونیکی) تأیید شده‌اند.

افزایش کارایی در کنار کاهش مصرف تراشه‌هایLPDDR5X 

شایان‌ذکر است کاهش مصرف انرژی در حافظه‌های DRAM موبایل یا LPDDR یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن‌ها محسوب می‌شود، زیرا برق و انرژی ذخیره شده در باتری گوشی‌های هوشمند بسیار محدود است و همین مسئله باعث شده تا شرکت‌های تولیدکننده تراشه‌های الکترونیکی تاحدامکان به دنبال کاهش مصرف انرژی قطعات و محصولات خود باشند.

به همین دلیل است که کاهش مصرف برق قطعات سخت‌افزاری به‌اندازه افزایش عملکرد آن‌ها در نسل‌های جدید بسیار مهم است. LPDDR5X اولین DRAM موبایل است که فرایند HKMG را ادغام کرده و نه‌تنها با افزایش عملکرد همراه بوده، بلکه مصرف انرژی نیز در آن شدیداً کاهش‌یافته است.

فناوری جدید ساخت تراشه حافظه HKMG

بنابراین، با کاهش مصرف برق DRAM، گوشی‌های هوشمند با یک بار شارژ کامل می‌توانند مدت زمانی بیشتری کار کنند.

یکی دیگر از مزایای بالقوه تراشه‌های جدید LPDDR5X شرکت SK Hynix آن است که با سرعت عملیاتی 8.5 گیگابیت بر ثانیه کار می‌کنند. این به معنای بهبود عملکرد و افزایش سرعت ۳۳ درصدی نسبت به نسل قبل است.

بر همین اساس می‌توان گفت که شرکت SK Hynix با عرضه اولین LPDDR جهان که از فناوری HKMG بهره می‌برد، توانسته به یک موفقیت چشمگیر دست یابد.

چرا تراشه‌های LPDDR جدید SK Hynix مهم هستند

تراشه‌های LPDDR (مخفف تراشه‌های کم‌مصرف با نرخ دوبرابری انتقال داده) که به‌عنوان DRAMهای موبایل نیز شناخته می‌شوند، عمدتاً در دستگاه‌های الکترونیکی بی‌سیم مانند گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تراشه‌های حافظه LPDDR در مقایسه با سایر محصولات DRAM کوچک‌تر بوده و به انرژی کم‌تری برای فعالیت خود نیاز دارند، همین مسئله باعث شده تا یک گزینه ایده‌آل برای کاهش اندازه و وزن دستگاه‌های قابل‌حمل باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *