اخبار

انویدیا هنوز مشغول بررسی مشکل کابل 12VHPWR کارت گرافیک RTX 4090 است

از زمانی‌که انویدیا کارت گرافیک RTX 4090 را به بازار عرضه کرد، آرام آرام گزارش‌هایی از مشکل بالقوه کابل و کانکتورهای برق این کارت در رسانه‌های مختلف مطرح شدند؛ مشکلی که در بسیاری از موارد منجر به ذوب شدن کانکتور 12VHPWR و کابل‌های آن به‌دلیل تولید حرارت بالا در سیستم می‌شد.

انویدیا قبلا اعلام کرده بود که درحال بررسی جوانب مختلف این مشکل است و به‌زودی نتیجه کار را اعلام خواهد کرد. بااین‌حال این شرکت از بسیاری جهات تاکنون درباره‌ی گزارش‌های رو به رشدی که یکی پس از دیگری منتشر می‌شوند، سکوت کرده است.

کانکتور 12VHPWR

حالا KitGuru به‌عنوان سخنگوی انویدیا در بیانیه‌ای جدید اعلام کرده که تیم سبز همچنان به بررسی این مسئله می‌پردازد. براساس توضیحات وی، این شرکت به همراه شرکای تجاری خود کاملا به پشتیبانی از مصرف‌کنندگان خود پایبند خواهد بود و در صورت نیاز، اقدام به مرجوع کردن محصولات معیوب خواهد کرد. او گفت: «ما همچنان به ارزیابی گزارش‌ها ادامه خواهیم داد، اما فعلا جزئیاتی برای ارائه کردن وجود ندارد. انویدیا و شرکای تجاری آن متعهد به حمایت از مشتریان خود هستند و شرکت Nvidia روند مرجوع کردن سریع محصولات معیوب را تضمین می‌کند».

فعلا مشکل اصلی کابل‌های جدید 12VHPWR نامعلوم است، اما بسیاری از کارشناسان می‌گویند که مشکل به کیفیت ساخت پایین کانکتورها و اتصال نادرست آن مربوط می‌شود. انتظار می‌رود انویدیا نهایتا به‌صورت رسمی در خصوص این مشکل اظهارنظر کند و علت اصلی به وجود آمدن آن را با کاربرها در میان بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *